سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به مردم بیاموز و دانش دیگران را فراگیر، تا دانش خود را استوار کرده و آنچه را که ندانسته ای بدانی . [امام حسن علیه السلام]
پیشرفت و تعالی همه جانبه
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» + خود باوری در سخنان رئیس جمهور

 

 

محمود احمدی نژد رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد حضور یافت و با اشاره به سخنان 15 نماینده فعالان عرصه‌های مختلف این استان، اظهار داشت: حرف‌های زیادی نیز برای گفتن وجود داشت که می‌توانست بسیار کارگشا باشد، اما فرصت کافی برای بیان آن‌ها نبود، که ما امید داریم فرصت‌های مناسب‌تری فراهم شود تا همه دلسوزان بتوانند نظرات خود را مطرح کنند.
احمدی‌نژاد خواستار تداوم این جلسات در استان‌ها شد و افزود: باید فرصت‌ها فراهم شود تا مسایل و مشکلات بیان شود تا هر چه سریعتر به توسعه پیشرفت نزدیک و نزدیک‌تر شویم.
وی در ادامه سخنان خود پیامبر اسلام(ص) را منبع فیض الهی برای بشریت دانست و تصریح کرد: نور پیامبر را باید از پشت حجاب‌ها دریافت کنیم که امروز بزرگترین حجاب برای این امر خود انسان‌ها هستند، چرا که نفس‌های ناساخته و دل‌های پر از هوا و هوس بزرگترین مانع در مسیر بهره‌مندی از لطف پیامبر اکرم(ص) است و هیچ راه دیگری جز پیروی از ایشان برای نجات بشریت و حیات طیبه وجود ندارد.
احمدی‌نژاد، ادامه داد: نامگذاری امسال به نام ایشان فرصت خوبی برای هم بشریت و بویژه ملت ایران بود تا یک بار دیگر کانون خروشان لطف الهی را مشاهده کنند.
وی گفت: اگر در هر جلسه‌ای در کشور بخش مهمی از وقت به درس آموزی از پیامبر اختصاص یابد باز هم درس‌های ذکر نشده و ناآموخته فراوانی باقی خواهد ماند.
احمدی‌نژاد محبت و رحمت را از دیگر ویژگی‌های بارز پیامبر اسلام (ص) برشمرد و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) سختی‌های زیادی در راه سعادت امت و انسان‌ها متحمل شدند و هر چه امروز بشریت دارد حاصل مجاهدت‌های پیامبر اسلام است، بنابراین امروز کشور ما نیز نیازمند مجاهدت است.
وی با بیان این که ملتی موفق است که تمام عمر خود را در حال مجاهدت باشد، اظهار داشت: برای ساختن کشور به قوانین و عوامل مهمی نیاز داریم که خودباوری از مهمترین آنان است.
رئیس جمهوری همچنین شناخت هویت را از عوامل خود باوری عنوان و تصریح کرد: کسی که هویتش را گم کند خود را باور نخواهد کرد و در این صورت حرکت رو به جلو نخواهد داشت.
وی از گذشته تمدنی، دینی، شجاعت ، غیرت ، وحدت و الفت به عنوان هویت ملت ایران یاد کرد و بیان داشت: شناخت داشته‌ها نیز عامل مهمی در خودباوری است.
احمدی‌نژاد استعدادهای انسانی، فرهنگ، هوشمندی جوانان و ایمان را از مهمترین داشته‌های ملت ایران ارزیابی کرد و افزود: اگر انسان خود را گم کرد دائما در حال تقلید و تشبیه با دیگران است، ولی این امر او را به جایی نخواهد رساند.
وی با اشاره به سخنان یکی از منتخبین در این جلسه، اظهار داشت: این جوانی که با عشق و فریاد اصرار داشت، بگوید ما می‌توانیم و این امر بزرگترین سرمایه ما است و فریادش حق بود، بنابراین باید به آنان میدان بدهیم و راه را برای آنان باز کنیم.
وی گفت: آیا شایسته است که با این همه استعداد در این استان بشنویم که بیکار وجود دارد؟
رئیس جمهوری با اشاره به وفور گیاه‌های دارویی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: اگر خود را باور داشته باشیم همین گیاهان می‌توانند بخش مهمی از نیاز دارویی کشور را تامین کنیم و مجبور نیستیم هر سال 400 تا 500 میلیون دلار هزینه دارو بدهیم.
احمدی نژاد همچنین به واردات بیش از یک میلیارد و 200 هزار تن روغن خوراکی در هر سال اشاره و تصریح کرد: با این وجود استعداد بسیاری مناسبی برای کشت زیتون در این استان وجود دارد که می‌تواند ما را از واردات آن بی‌نیاز کند.
وی دولت را مصمم در رفع موانع برای آبادانی کشور دانست و گفت: جا دارد از وجود برخی موانع بر سر راه پیشرفت کشور هیچ شبی را نخوابیم، چرا که قطار پیشرفت در دین منتظر ما نمی‌ماند و حرکت رو به جلوی خود را ادامه می‌دهد.
رئیس جمهوری با تاکید بر حضور مسئولان استانی در کنار مردم، اظهار داشت: مدیران استانی باید به جهت‌گیری دولت توجه کنند و در نقاطی که مردم دچار مشکل هستند حاضر شوند و مشکلات باید در استان‌ها برطرف شود.
احمدی‌نژاد افزود: این امر مستلزم یکسری حمایت‌های عمومی دولت است که ما انجام می‌دهیم، اختیارات هم داده‌ایم آنجا که بین دو دستگاه دولتی اختلاف است نظر استاندار ارجح است و آنجا که بین مردم و یک دستگاه اختلاف باشد نیز نظر استاندار قطعیت دارد، مگر این که کسی بخواهد به دستور عمل نکند که باید به گونه‌ای دیگر با آن برخورد شود.
وی استان کهگیلویه را کانون جوشش فرهنگ تولید و مرکز انسان‌های فداکار و مومن دانست و بیان داشت: برخلاف فرهنگ مصرف گرایی باید فرهنگ کار و تلاش را ترویج کنیم همچنان که حضرت علی ( ع) بزرگترین مولد تاریخ بشر بود ما نیز در راه ایشان حرکت کنیم.
رئیس جمهور فعالان عرصه‌های مختلف این استان را به تلاش برای شناخت استعدادها فرا خواند و تصریح کرد: ما وظیفه داریم که منابع ارزان قیمت و طولانی مدت ارائه کنیم و حتی اگر همه مخالف باشند باید یا آنان را قانع کرده و یا از مسیر برداریم تا کار انجام شود.
وی با بیان این که دستگاه‌ها باید در خصوص رفع مشکلات و تولید تحقیقات کند، تاکید کرد: دانشگاه استان را توسعه داده و اعتبارات را تخصیص می‌دهیم تا دانشگاه در خدمت حل مشکلات و تعالی کشور قرار گیرد.
رئیس جمهوری افزود: دانشگاهی که بخواهد این جا باشد ولی مشکلات دیگران را حل کند در اولویت ما نیست، دانشگاه باید این جا باشد و مشکلات کشور را برطرف کند.
احمدی‌نژاد گفت: بحث وام مسکن، خودرو، اتوبوس برای جا به جایی دانشجویان را در دولت تصویب خواهیم کرد و در رابطه با فرهنگیان نیز امیدواریم بتوانیم یکی دو تصمیم خوب در دولت بگیریم.
وی با اشاره به درخواست برای سهمیه دانشجویی برای استان کهگیلویه و بویر احمد، تصریح کرد: من موافق این امر هستم و ان شاء الله در کنکور امسال سهمیه‌های استانی را اضافه خواهیم کرد.
احمدی‌نژاد با بیان این که متاسفانه بخش مهمی از دانشگاه‌های ما پولی شده است، اظهار داشت: مشکلات مالی، دوری از خانواده از یک طرف و مشکلات اجتماعی آن نیز که قابل اندازه‌گیری با پول نیست، فشار زیادی را متحمل مردم کرده است.
وی از طرح استفاده مناسب از دانشگاه‌ها در تابستان استقبال کرد و بیان داشت: سعی می‌کنیم که به این امر کمک کنیم و رشته‌هایی نیز که درخواست شده بود توسط مدیریت دانشگاه پیشنهاد شود، ما نیز به دایر شدن آن کمک می‌کنیم.
احمدی‌نژاد توسعه دانشگاه‌های استانی را مورد توجه دولت دانست و گفت: در تهران نیز سعی ما بر این است که دانشگاهها توسعه پیدا نکند.
وی جاذبه‌های گردشگری این استان را بسیار مناسب خواند و خاطر نشان کرد: البته فردا(دوشنبه) در دولت نیز تصمیم‌‌های خوبی برای راهها گرفته می‌شود تا مردم به راحتی بتوانند دراین استان توقف و رفت آمد کنند.
رئیس جمهوری در خصوص حوزه‌های علمیه این استان نیز گفت: دولت نمی‌تواند در مقابل فرهنگ و ترویج آن بی‌تفاوت باشد و در حد توان نیز به آن توجه خواهد کرد، در رابطه با مطبوعات و هنرمندان نیز استاندار باید دائما با مطبوعات جلسه داشته باشد و آنان را حمایت کند.
احمدی‌نژاد با اشاره به خواست بازاریان این استان برای تسهیلات تولید و انتقال آلاینده‌ها خطاب به استاندار اظهار داشت: آقای استاندار از هم اکنون با شهرداری و شورای شهر این امر را در دستور کار قرار دهید که تا چند سال آینده مانند شهرهای بزرگ دچار مشکل نشوید.
وی گفت: طبقه‌بندی مالیات نیز بحث درستی بود که در این جلسه عنوان شد که فردا (دوشنبه) حتما در جلسه هیات دولت مطرح خواهم کرد تا ضرایب مالیاتی برای مناطق مختلف متفاوت باشد.
رئیس جمهوری کشاورزی را پایه اقتصاد و آبادانی کشور توصیف کرد و گفت: نکاتی که مورد توجه دولت است را دنبال می‌کنیم، بخشی از آن متوجه خود کشاورزان است چرا که اگر یک طرف باشد مشکلات برطرف نخواهد شد.
وی همچنین در خصوص مشکلات ورزشکاران استان کهگیلویه و بویر احمد، اظهار داشت: برای هیات‌های ورزشی بودجه‌‌ای خواهیم داد و برای مسایل ورزشی استان نیز تصمیمات خوبی خواهیم گرفت، چرا که این استان می‌تواند از قطب‌های اصلی ورزش کشور باشد.
رئیس جمهوری بر حمایت قطعی از صنایع تبدیلی در این استان تاکید کرد و در رابطه با مطالبات شهرداری‌ها از ادارات دولت در این استان، تصریح کرد: اگر مطالباتی وجود دارد حتما تصویب می کنیم، چرا که شهرداری‌های استان ضعیف هستند و دولت نباید باری بر دوش آنان بگذارد و توصیه می کنیم که اگر استاندار، شهرداری‌ها و شورای شهر کنار هم قرار گیرند و در مورد مسایل و مشکلات گفت و گو کنند، می‌توانند بدون نیاز به کمک از تهران کارهای بسیار ارزشمندی انجام دهند.
احمدی‌نژاد از استاندار این استان خواست که برای مشکل مسکن مردم چاره اندیشی کند و افزود: در بودجه سال 85 نشد دولت تحرک سنگینی که مد نظر داشت در کشور ایجاد شود، اما اکنون نیز باید از جانمان مایه بگذاریم تا این تحرک ایجاد شود و این بار این امر را خواهیم دید.
وی با اشاره به این که دولت وجود خود را برای فعال کردن کشور به میدان می‌آورد، گفت: کشور ما نباید در دنیا به عنوان کشور دست دوم معرفی شود، چرا که از کشورهای دست اول نیز جلوتریم و قابل هضم نیست که جز کشورهای دست دوم به حساب بیاییم.
احمدی‌نژاد تشکل‌های مردمی در ایران را دارای سابقه هزار و 400 ساله دانست و گفت: باری که مردم از روی دوش کشور بر می‌دارند صدها برابر باری است که دولت بر می‌دارد، مردم در بین خود، در انجمن‌ها و صندوق های قرض الحسنه کمک یکدیگرند، بنابراین تشکل‌های مردمی باید مورد حمایت دولت قرار گیرند.
وی ادامه داد: باید دولت به این تشکل‌ها بها دهد و شهرداری می‌تواند با کمک تشکل‌های مردمی، شهر را تمیز نگاه دارد تا پولی برای نظافت آن پرداخت نشود و همچنین کارهای فرهنگی و سیاسی و اقتصادی می‌تواند بر عهده این تشکل‌ها گذاشته شود.
رئیس جمهور کشور را متعلق به نسل جوان دانست و افزود: جوانان اصرار کنید تا عرصه‌ها را از امثال من بگیرند، چرا که نیروی جوانان در کشور جهش ایجاد می‌کند و‌ آن نیرویی که به دنبال تعلقات مادی، پست، مقام و محافظه کار نیست و شجاعت، جسارت و پافشاری بر تصمیم‌گیری ها دارد جوانان هستند.
احمدی‌نژاد در رابطه با مسائل بازنشستگان گفت: از امسال شاهد یک تغییر اساسی در وضعیت بازنشسته‌ها خواهیم بود.
وی گفت: البته واژه بازنشسته را نمی‌پسندم، چرا که مفهوم رسایی نیست و مقدار زیادی بار منفی به دنبال دارد، انسان تا زمانی که هست باید کار و تلاش مثبت داشته باشد، انسان از رده خارج نداریم مگر در شرایطی که هیچ کاری از آنان بر نیاید آن هم شامل قریب به اتفاق بازنشستگان نمی‌شود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » معصومه نعیمی ( پنج شنبه 86/11/18 :: ساعت 10:8 صبح )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

امام علی (ع) و راز و رمز پیشرفت و سقوط
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 4
>> بازدید دیروز: 3
>> مجموع بازدیدها: 18520
» درباره من

پیشرفت و تعالی همه جانبه
معصومه نعیمی
به نام تنها عادل به حق این وبلاگ بنا بر طرح پرسش مهر ریاست محترم جمهوزی تاسیس گشته و اهداف ان توضیح و پیشرفت همه جانبه ایران و ایرانی است و امید وارم تا ظهور تنها منجی بشریت ایران و ایرانی ، اسلام و اسلامی همیشه سر افراز و عادل باشد.

» پیوندهای روزانه

مهرورزی در سایه سار عدالت [17]
[آرشیو(1)]

» آرشیو مطالب
زمستان 1386
پاییز 1386

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب